Money...............

by - november 11, 2013

Zo een 3 jaar geleden schreef het al hier en het lijkt wel of de tijd drie jaar heeft stil gestaan, want ik zit weer helemaal op dezelfde golflengte als toen. Als ik dat blog hier zou plaatsen, zou het één op één zijn met wat er nu allemaal speelt in ons leventje. Dus ik ga niet in herhaling vallen, maar ik kan wel zeggen dat er een groot financieel puntje is bijgekomen en daar ga ik nu over vertellen.


Aflossingsvrije Hypotheek

Aangezien we een deel van onze hypotheek aflossingsvrij hebben afgesloten, bedacht ik me afgelopen zomer dat we daar maar eens iets mee moesten gaan doen. Er ons in ieder geval bewust van gaan worden dat we over een jaar of 20 een schuld hebben die niet meer aftrekbaar is van de belasting en dus de kosten (=maandlasten) flink omhoog zullen gaan. Als het kabinet voor de tijd geen rariteiten uit gaat halen natuurlijk, want het zijn spannende tijden kan ik je zeggen.

Lees ook: Aflossen of.......

Ik ben dus al sinds de zomer bezig met me te verdiepen in het aflossen van de hypotheek.....wat is wijsheid....aflossingsvrij deel aflossen of storten in de bankspaarhypotheek.....als we dit bedrag doen, wat worden dan onze maandlasten en als we dat bedrag doen wat worden dan onze maandlasten...of kunnen we beter blijven sparen.....gaan we toch nog voor zonnepanelen... wat is wijsheid?

Eerste Aflossing

We hebben dus deze maand de knoop doorgehakt en we gaan in januari onze eerste aflossing doen in ons aflossingsvrije deel van de hypotheek. Eerst nog even de rente opstrijken van onze spaarrekening en daarna de eerste aflossing storten. Toch wel een beetje trots kan ik jullie melden ;)

Hier een visueel overzichtje van onze hypotheek met daarbij als kanttekening dat het opgebouwde spaartegoed gemeld staat van december 2012. Dus als ik dit overzichtje begin 2014 weer zal plaatsen is er hopelijk een hoop meer groen te zien!

You May Also Like

2 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: