Duur en Duurzaam

by - augustus 03, 2016

Lang geleden dat ik een blogpost schreef over onze consuminder-perikelen. Er is ook niet echt veel geconsuminderd eigenlijk.  Eigenlijk hebben we ook wel het tegenovergestelde gedaan en dus veel te veel geld uit gegeven en dat gaan we ook nog meer doen deze maand.

Ten eerste hebben we voor het eerst ons mijn leven een belachelijk dure auto gekocht, echt ik heb altijd geroepen dat een auto een vervoermiddel is en totaal niet belangrijk is hoe die er uit ziet, als hij maar degelijk is en mij van A naar B brengt. Dit keer hebben we dus heel decadent gedaan en gewoon een mooie dure auto gekocht, voor het eerst....maar wat zijn we (en vooral ik, want ik mag er in rijden) er BLIJ mee. Echt wat een fijne auto is het.

Onze nieuwe aanwinst; een Citroën DS3

Daarnaast hebben vorig jaar besloten om te gaan trouwen, ten eerste was het de bedoeling om het klein te houden, maar al met al begint het toch wel op een "echte" bruiloft te lijken en komen de kosten al aardig op het bedrag wat een normale grote bruiloft ook zou kosten. Maar goed als het goed is doen we dit maar 1 keer en we hebben er goed voor gespaard. De voorbereidingen zijn in volle gang en we hebben het allemaal al aardig op de rit.  De uitnodigingen zijn in ieder geval de deur uit en het aftellen is begonnen.

Sneakpreview van onze trouwkaart

Naast al deze geld-verslindende activiteiten hebben we gelukkig ook nog iets heel goeds en duurzaams gedaan en dat is het plaatsen van zonnepanelen op ons dak. Samen met onze 2 buren hebben we het gedaan en Martijn en een buurman de panelen zelf geplaatst. Het was een flink karwei, maar uiteindelijk is het gelukt en zijn we dan ook zeer tevreden. Ons verbruik is naar beneden gegaan (omdat je direct geleverde energie verbruikt) en we leveren ook lekker terug aan de energiemaatschappij. We zijn hier dan ook super blij mee en dankbaar dat we het op deze manier hebben kunnen doen.

Onze zonnepanelen, wat zijn we er blij mee!

Na de bruiloft beginnen we weer bij nul en met het feit dat ik per 1 juli nog een paar uurtjes minder ben gaan werken gaat de hele familie weer op consuminderstand. :)

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: