Weekoverzicht week 2; Opening schoolplein, Poffertjes, Dammen, Sneeuw en uiteten.

by - januari 18, 2017

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht, deze week begon het normale leven weer, na 2 weken kerstvakantie.

Maandag
Vandaag wordt het nieuwe schoolplein geopend, er zijn een paar nieuwe speeltoestellen en dit wordt feestelijk gevierd.


Daarna ga ik door naar mijn werk, de jongens gaan terug naar hun klas voor de eerste schooldag na de vakantie. Op mijn werk is er ook een nieuwjaarspraatje en hebben we van 10 tot 2 een poffertjeskraam bij de deur staan, waar we heerlijke ouderwetse poffertjes met warme chocomel kunnen halen. Heerlijk!


Dinsdag
Vandaag naar school en aan het werk, jongens blijven over en ik werk tot twee uur. Dit is omdat de oudste vandaag voor het eerst gebruik maakt van buitenschoolse activiteiten. Hij gaat de komende zeven weken iedere dinsdagmiddag een uurtje dammen. Hij vind het echt helemaal geweldig!


Woensdag
Vandaag de jongens half dagje naar school, ik ga hardlopen, maar dat valt vies tegen met de wind, ik had niet verwacht dat het s'ochtends al zo onstuimig zou zijn. Ik loop uiteindelijk 6,5 kilometer en doe nog wat in het huishouden en wat boodschapjes.

's Middags begint ook de gym weer na de vakantie. Er ligt een luchtkussen en het laatste kwartiertje doet de jongste ook gezellig mee. Helaas krijgt de hij een botsing met een meisje wat hem een bloedneus oplevert maar het is al snel weer goed. Hier een actiefoto van de twee broers.



Donderdag
Jongens naar school en ik lekker een dagje werken, geen bijzonderheden vandaag. De wekelijkse boodschappen worden weer gedaan en Martijn gaat lekker sporten.

Vrijdag
Vandaag heerlijk thuis, ik had een hoop plannen voor vandaag, maar door een emotionele gebeurtenis heb ik even wat andere dingen af te handelen. Dit soort dingen trekken mijn energie altijd tot het nulpunt, maar goed je doet het voor iemand die het 1000 maal zwaarder heeft en daar gaat het om.

's Middags speelt de oudste letterlijk de hele middag buiten, wat ben ik trots op mijn vent zeg, van 1 tot 5 in de ijzige kou heerlijk met de sneeuw gespeeld. Hij maakte met zijn vriendje dan ook een paar mooie sneeuwpopjes.


De jongste had een vriendje van school spelen, die hadden geen zin om buiten te spelen, ze speelde met de Lego en het laatste uurtje nog even op de Wii.


Het was een fijne dag met positieve dingen waar je soms even naar toe moet werken, al valt het niet altijd mee. Als je er maar kan zijn voor een ander.

Zaterdag
Helemaal lekker geen plannen dit weekend, vandaag maak ik mijn vlog helemaal af, wat een werk, ik ben er de hele week iedere avond mee bezig geweest. Verder loopt Martijn nog even 14 kilometer hard en ik snuffel nog even door de uitverkoop bij ons in de stad.

De jongens vermaken zich in en rond het huis en de oudste gaat nog even bij een paardenwedstrijd van mijn schoonzus kijken samen met mijn zwager.


Het was een heerlijk dagje thuis, ik hou er van. s'Avonds lekker relaxen voor de buis met de jongens en zoals altijd zit de hele familie op een kluitje op onze best wel grote bank.



Zondag
Vandaag beginnen we de dag lekker rustig, ons tweede vlog komt online en we krijgen veel positieve reactie's. Om 11 uur ga ik hardlopen, sinds mijn euforie-momentje van mijn 10k vorige week kom ik er niet meer helemaal lekker in. Ik loop 6 kilometer, maar wel met een mooi tempo. De jongens lunchen gezellig bij de achterbuurtjes en ik werk aan mijn blog en webshop. Gewoon 3 lopende bestellingen, super blij en dankbaar.

s'Middags spelen de jongens binnen en buiten en aan het eind van de middag gaan we lekker eten bij het Veerhuis in Beusichem. Martijn had een tegoedbon gekregen van mensen die hij had geholpen, echt super lief! En wij hebben super lekker gegeten met een prachtig uitzicht op rivier de Lek!


Dit was onze week, bedankt voor het lezen en tot volgende week!


You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: