Doelen en Duurzaam Maart 2017

by - april 02, 2017


Vandaag is het weer tijd voor een nieuw Doelen en Duurzaam overzicht voor de maart. Deze maand waren we vooral druk met de verjaardagen van de jongens, helaas betekende dat ook dat wat andere belangrijke dingen werden verschoven.


Hoe staat het met de 10 doelen:
  • Hardlopen; deze maand liep ik 30,7 km hard. Gelukkig zit er weer een stijgende lijn in. Ook heb ik mijn steunzooltjes (die ik alleen met hardlopen draag) aan laten passen, ik hoop dat dit beter gaat.
  • Omzet webshop verhogen; ook deze maand niets verdiend. Ik ben wel met een hele bijzondere opdracht bezig, wat best een uitdaging is voor me en me ook onzeker over voel.
  • Meer genieten van mijn gezin; nou we hebben zeker genoten van de verjaardagen en de kinderfeestjes, daarnaast waren er al aardig wat momentjes dat we naar de speeltuin, het schoolplein of de plantage gingen om lekker te spelen.
  • Minder ongeduldig zijn en dingen loslaten; het loslaten gaat sinds de laatste week van maart stukken beter, waar ik wel veel last van heb is het feit dat er zulke akelige dingen gebeuren met mensen om ons heen of die we kennen. Het maakt me verdrietig en vind het egoïstisch om dan te "genieten" van het feit dat het bij ons zo lekker gaat.
  • De kinderen meer zelfvertrouwen geven; deze maand is de oudste gestart met schaken, dit is in zijn eigen school. Hij mag hier alleen naar toe en alleen naar huis, hij vind het super stoer. Ook zijn we druk bezig met het lezen en schrijven van de jongste, dat gaat super goed! Hij is zelf super enthousiast, soms een beetje te ;)
  • Spaardoel; naast ons vaste spaarbedrag spaarden we nog € 250,= extra! Ook loopt de gezamenlijke rekening wel een beetje uit de pas in positieve zin, ik zit alleen te twijfelen om het te laten staan en te reserveren voor de zwemlessen waar we na de zomervakantie mee starten of dat ik het naar de spaarrekening doe.
  • Gezond eten; blijft hetzelfde, overdag gaat het prima, in de avond uurtjes toch nog wel wat zooi naar binnen, ook de verjaardagen hielpen niet echt.
  • Blog; deze maand had ik een klapper, Moeders Minimalisme deelde mijn artikel over mijn Minimaliseer maand op haar facebookpagina, dit leverde mij 10 keer zoveel pageviews op dan een gemiddeld artikel. Verder zie ik een kleine stijgende lijn in het algemeen voor de artikelen. Blij dus.
  • Minimaliseren; gaat goed, na mijn minimaliseer maand vind ik het een stuk makkelijker, ik weet niet of het komt omdat ik er routine in krijg of omdat het overzichtelijker wordt en ik dus beter kan beslissen over wat weg kan en wat niet.
  • Zwemband; Er is een begin gemaakt met sporten, wat me aardig wat spierpijn opleverde en ook werd......nou ja ik kan wel 1000 excuses verzinnen, zo slecht. Ik moet gewoon echt aan de bak!

Wat betreft onze duurzame doelen;
  • De zonnepanelen; deze leverden deze maand 180 kWh terug aan de energiemaatschappij tegenover een verbruik van 173 kWh. Ons eerste zelfvoorzienende maand van het jaar is een feit én dat voor maart!
  • Verkoop tweedehands spullen; deze maand verdienden we € 54,00 waarvan 15 euro naar de spaarrekening van de jongens gaat. Dit zijn de spullen van oma die we verkochten voor haar.
  • Waterverbruik; We verbruikte deze maand 6,84 M3, dat is 0,20 M3 minder (!) dan vorig jaar maart. Ons nieuwe termijnbedrag werd geschat op € 14,01 per maand, dit heb ik laten verhogen naar € 15,00. Je kan het maar voor zijn ;)

En de cijfers wat betreft mijn blog:
Verder nog een puntje in het kader van het consuminderen; ik was toch zo blij met mijn doosjes Ariel Tabs die ik kreeg bij het Kruidvat. Nou ik moet zeggen dat het niet helemaal het gewenste resultaat geeft, ten eerste het wasresultaat is niet helemaal naar wens. Normaal gebruik ik altijd óf het merk van de Lidl of het merk Subliem van de Action, deze wassen een stuk schoner. Verder heb ik ook 2x ervaren dat de tabs in de rand van de wasmachine kwamen waardoor deze niet goed oploste. Dat kan toch niet helemaal de bedoeling zijn lijkt mij. Dus super fijn dat ik ze gratis kreeg en ik maak ze zeker wel op, maar het heeft ze geen nieuwe klant op geleverd ;)


Dit was het weer voor de maand maart, wat gaat het snel zeg. Bedankt voor het lezen en tot de volgende maand!

You May Also Like

1 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: