Weekoverzicht week 34; Eerste Schoolweek, Bestelling, Moltres en Mini-Honeymoon!

by - augustus 30, 2017

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht, vanaf deze week zal er iedere woensdag weer een weekoverzicht verschijnen op mijn blog. Deze week beleefden we weer de eerste schoolweek en hadden Martijn en ik een heerlijk uitje.

Maandag
Vandaag de eerste schooldag na zes weken zomervakantie, gelukkig hebben de jongens er allebei zin in en vol goede moed vertrekken we naar school.


We worden op het schoolplein ontvangen door alle juffen en de meester, die een lied zingen voor de kinderen, daarna mogen alle kinderen naar hun (nieuwe) juf of meester en gaan ze gezamenlijk naar de klas. De oudste sprong letterlijk het nieuwe schooljaar in, via een trampoline gingen alle kinderen de school binnen.

Beiden vonden snel hun plekje in de klas en ik kon met een gerust hart vertrekken richting mijn werk, waar ik alweer aan mijn tweede werkweek begin.


De jongens hebben een top dag op school, Martijn gaat nog even hardlopen uit het werk en ik ga s'avonds nog even iemand helpen met het technische gedeelte van haar blog! Neem hier even een kijkje, binnenkort zal ze weer up en running zijn!

Dinsdag
Weer een nieuwe school- en werkdag, oma  past op. De oudste speelt na schooltijd bij een vriendje en de oudste en oma doen heel veel spelletjes.

Na het eten gaat Martijn een vriend helpen met zijn tuin en ik werk aan een leuke bestelling uit mijn webshop van Taxx Lifestyle.


Woensdag
Vandaag gaan de jongens een ochtendje naar school en ik fiets voor het eerst na de vakantie richting de sportschool om een flinke stap te zetten. Ik neem en half-jaar-abonnement om onbeperkt te sporten, nu is het afsluiten van een abonnement niet zo moeilijk, maar het vooruitzicht dat ik nu minstens 2 keer per week naar de sportschool zal gaan is toch wel een dingetje. Ook maak ik een afspraak voor een intake en ik ga gelijk een uurtje aan de slag. Ik zag er erg tegen op, maar het geeft zo een goed gevoel als je weer bent geweest.

Snel naar huis want ik heb nog een hoop te doen thuis, boodschapjes, huishoudelijke klusjes etc. En wat is het fijn om de was lekker buiten te laten drogen!


De tijd vliegt en het is zo twaalf uur; tijd om de jongens te halen. s'Middags weer de eerste gymles, we gaan lekker op de fiets en daarna komt er een vriendinnetje bij de oudste spelen. De jongste speelt ook mee en het is een heerlijke middag. s'Avonds weer mijn eerste yoga-lesje, echt heerlijk, wat heb ik dat gemist.

Donderdag
Vandaag weer werken en naar school, oma Tineke past op. Martijn gaat weer hardlopen en de jongste snoept voor het eten nog even van de snoeptomaatjes.


Na het eten pak ik nog even een uurtje sportschool. Martijn en ik zijn eigenlijk best goed bezig met onze gezondere levensstijl. Hopelijk kunnen we het volhouden.

Vrijdag
Jongens naar school en ik heb lekker weekend. s' Ochtends heb ik een afspraak met een adviseur die me de kneepjes van de administratieve afhandeling van mijn onderneming gaat uitleggen. Die kwartaalaangifte gaat prima, maar ik wil toch wat meer weten en doen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Na een uur ben ik een stuk wijzer en blij, we kunnen er weer vol tegen aan.


Omdat de afspraak vlotter verloopt dan ik had verwacht, besluit ik nog even te gaan hardlopen, niet te lang, want ik heb nog wel het een en ander te doen....tijdens het hardlopen besluit ik er vol voor te gaan; 3 kilometer voluit! En het lukt me om voor het eerst boven een gemiddelde van 10 kilometer per uur te lopen. Wat begin dit jaar met de 5 km niet lukte, nu dus wel met de 3!


Vanmiddag moet de oudste voor het eerst in zijn school-carrière naar school, de jongste heeft de komende jaren nog lekker vrij. De jongste neemt dan ook een vriendje mee uit school, die rond 3 uur wordt opgehaald en de oudste gaat om drie uur uit school ook nog bij een vriendje spelen.

De jongste en ik pakken 's avonds nog even een rondje Pokemon, de jongens hebben nu allebei een eigen account, ik zal hier later in een apart blogje meer over vertellen. We doen mee aan een battle en de jongste presteert het om met zijn level 14 waarvan de hoogste Pokemon niet sterker is dan 400 is gewoon een van de legendaries te vangen, namelijk een Moltres. Echt ongelofelijk, wat een geluk! Hij is door het dolle heen!


Zaterdag
Vandaag een bijzondere dag, we zijn vandaag 1 jaar getrouwd. Martijn en ik hebben een dagje en een nachtje weg gepland en de jongens gaan bij opa en oma logeren. We vertrekken redelijk vroeg richting IJmuiden omdat we een hoop stops hebben onder weg met dingen die we graag willen doen.  Uiteindelijk komen we rond half 5 aan in het hotel.


Onderweg krijgen we nog nieuws van het thuisfront dat de jongens, opa en oma zich prima vermaken!


Na dat we onze spullen naar de kamer hebben gebracht, gaan we heerlijk een drankje doen, wandelen langs het strand en lekker een hapje eten!



Zondag
s'Ochtends worden we wakker met een prachtig uitzicht met een heerlijk opkomende zonnetje!


We genieten van een heerlijk ontbijtje in de zon, wandelen een stuk langs de jachthaven om daarna nog even lekker een uurtje te relaxen op het strand, we hebben het echt getroffen met het weer.


Rond 1 uur vertrekken we naar Haarlem waar we nog gaan lunchen en winkelen. Echt een aanrader hoor; Haarlem. Ik was er zelf nog nooit geweest, maar je kan er leuk winkelen.


Rond 4 uur vertrekken we met een voldaan gevoel richting huis. Thuis doen we nog wat boodschapjes en ik zet een wasje aan. Daarna door naar de andere opa en oma om de kinderen op te halen. Fijn om weer compleet te zijn.

En zo zat de eerste schoolweek er al weer op, wat gaat het snel. En wat hebben Martijn en ik genoten in IJmuiden. Natuurlijk hadden we het weer mee, maar het is echt goed vertoeven daar. Dit gaan we zeker nog een keer over doen en waarschijnlijk met de kinderen, want het is echt een prachtig stuk strand zonder een overweldigende mensenmassa, echt heerlijk!

Bedankt voor het lezen en tot de volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: