Doelen en Duurzaam Augustus 2017

by - september 03, 2017

Welkom bij weer een nieuwe Doelen en Duurzaam voor de maand augustus. We zitten inmiddels weer in het normaal school- en werkritme en dat gaat lekker. Deze maand werd ik 40 en dat is misschien toch wel een mijlpaal, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me beter voel dan ooit. Ook de chaos in mijn hoofd die ik aan het einde van mijn vorige Doelen en Duurzaam beschreef is aardig verdwenen. In augustus heb ik heel veel doelen behaald of belangrijke dingen afgehandeld en dat voelt goed!


Hoe staat het met de 10 doelen:
  • Hardlopen; deze maand liep ik 40,5 km hard, dat is best veel. Mede omdat ik pas 23 augustus naar de sportschool ging en daarvoor dus 2x per week ging hardlopen. Ook liep ik weer eens een afstand van 10km én ik haalde een nieuw doel, namelijk een afstand lopen met een gemiddelde snelheid boven de 10 kilometer per uur lopen. Het was maar een afstand van 3 kilometer, heel erg zwaar, maar uiteindelijk liep ik een gemiddelde snelheid van 10,33 km per uur, dus heel erg blij! Mijn pogingen eerder dit jaar om dit te doen bij 5 kilometer mislukte totaal en ik begrijp niet waarom ik toen niet met 3 kilometer ben gestart.
  • Omzet webshop verhogen; Deze maand mocht ik een superleuke bestelling leveren van 2 naamslingers, heel blij mee. Verder heb ik nog wat nieuwe ideeën en heb ik (eindelijk) een gesprek gehad met een accountant. Zoals ik al eerder zei; die kwartaalaangifte stelt niet zo veel voor, maar daarnaast komt er nog wel het een en ander bij kijken en weet je niet wat wel en niet mag. Ik ben in ieder geval een stuk wijzer :)
  • Meer genieten van mijn gezin; Doen we zeker. Even erop uit met de jongens op de fiets, misschien hebben jullie dit kunnen zien in ons vakantieweekvlogs. Verder heb ik de jongens verwend deze maand, ze hebben samen een oude telefoon gekregen. Dit in combinatie met een eigen Pokemon-account levert het ons uren fiets- en wandelplezier op.
  • Minder ongeduldig zijn en dingen loslaten; gaat heel erg goed, ik kan eindelijk zeggen dat ik bepaalde dingen los kan laten. Nu weer gaan bouwen aan leuke dingen en dingen waar ik al te lang mee loop gaan oplossen, dit zijn vaak kleine dingen, maar wel die je even moet doen, zoals bijvoorbeeld die afspraak met die accountant of een afbeul-schema in de sportschool ;)
  • De kinderen meer zelfvertrouwen geven; ik probeer de jongens meer vrijheid te geven en meer dingen zelf te laten doen, dat lukt aardig en ze pakken dingen automatisch op.
  • Spaardoel; vaste spaarbedragen worden voldaan; in de vakantie is het altijd lastig om extra te sparen. Volgende maand zien we wel weer. Wel hebben we besloten om begin van 2018 weer een kleine aflossing te doen in onze aflossingsvrije hypotheek, dus daar zal een deel van ons spaargeld heen gaan en ook hebben we nog wat op-pimp-plannen voor in huis.
  • Gezond eten; gaat super goed! Martijn en ik zitten er helemaal in. Natuurlijk af en toe uit eten, 1x per week frietjes met de jongens, maar er wordt s'avonds niet of stukken minder gesnoept of gesnaaid. Gaat echt lekker en ik ben trots op ons beide.
  • Blog; de zomerartikelen zijn weer voorbij en inmiddels zijn er al een aantal nieuwe artikelen verschenen, ik heb heel veel ideeën en al aardig wat blogs klaar staan voor de komende weken.
  • Minimaliseren; ook deze maand niet heel veel gedaan, wel was de eerste tweedehands verkoop weer en feit.
  • Zwemband; gaat ook verrassend goed, niet dat ik al wat zie, maar het sporten gaat goed. Ik heb een halfjaar abonnement genomen om onbeperkt te sporten en een schema laten maken. De eerste trainingen onder begeleiding waren erg zwaar, maar ik ben er achteraf gezien echt blij dat ik het heb gedaan!

Wat betreft onze duurzame doelen;
  • De zonnepanelen; deze leverden deze maand 199 kWh terug aan de energiemaatschappij tegenover een verbruik van 115 kWh. De teruglevering neemt al wel af vergeleken met juni en juli, maar op zich prima, zo lang het in deze proportie's blijft zijn we blij.
  • Verkoop tweedehands spullen; deze maand weer de eerste verkoop gedaan na de vakantie, al was het maar € 2,00 het begin is er weer.
  • Waterverbruik; we verbruikte deze maand 7,10 M3, dat is ongeveer gelijk aan dezelfde periode vorig jaar.
En de cijfers wat betreft mijn blog:
  • Pageviews; de maand augustus bracht ons 3511 pageviews, dat is beduidend minder dan de afgelopen maanden, waarschijnlijk door dat veel mensen op vakantie waren (hoop ik) ;)
  • Best gelezen blogpost;  was een zomerartikel namelijk; Afscheid!, dit was een artikel uit 2010 met een collage van ons oude huis, waar we op die dag afscheid van namen i.v.m. de verkoop.
  • Slechts gelezen blogpost; Weekoverzicht week 34, omdat deze pas sinds woensdag online staat heeft deze de minste weergaven. Verder valt het me net als in juli op dat veel mensen ook naastgelegen artikelen lezen van artikelen die ik deel. Dat is een goed teken.
  • Youtube; Ik plaatste 2 weekvlogs online en maakte daar zelfs een promofilmpje voor, waar ik heel veel positieve reactie's op kreeg. Ook behaalde ik de 1000 weergaven op mijn kanaal, wat inhoud dat voor alle video's die ik de afgelopen maanden heb ge-upload in totaal meer dan 1000 keer zijn bekeken. Helaas betekend dat nog niks in youtube-begrippen en blijft het net als het bloggen nog steeds een hobby. Check hier mijn youtube-kanaal.
Dit was het voor de maand augustus, een hele fijne maand waar ik voor mezelf en ons gezin wat goede stappen heb gezet, hopelijk kunnen we dit vast houden voor de toekomst. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: