Doelen en Duurzaam September 2017

by - oktober 01, 2017


Welkom bij weer een nieuwe Doelen en Duurzaam voor de maand september. Deze maand stond een beetje in het teken van de liefdadigheid, waardoor andere dingen bleven liggen. Gelukkig vond ik wel routine in het sporten en ben ik weer begonnen met het minimaliseren van ons overvolle huis.

Foto Pexels.com

Hoe staat het met de 10 doelen:
  • Hardlopen; deze maand liep ik 26,7 km hard en dat is prima. Ik loop nu één keer per week hard met een afstand variërend tussen de vijf en de acht kilometer. In de sportschool heb ik een oefening waarbij ik acht minuten lang een tempo van 10,5 kilometer per uur moet lopen. Dat gaat steeds beter en ik merk dat ik hier profijt van heb met het hardlopen op straat. Ik zie mijn gemiddeld tempo langzaam om hoog gaan zonder dat ik er voor mijn gevoel extra moeite voor hoeft te doen.
  • Omzet webshop verhogen; Deze maand had ik helaas geen bestellingen. Wel is mijn webshop sinds deze maand makkelijker bereikbaar namelijk via; www.taxxlifestyle.nl
  • Meer genieten van mijn gezin; nu we weer in het normale schoolritme zitten is er minder tijd om echt op pad te gaan, maar wat geniet ik van mijn jongens en wat leren ze veel!
  • Minder ongeduldig zijn en dingen loslaten; gaat redelijk goed. Ik heb een traject afgesloten waar een conclusie uit kwam die niet geheel als een verassing kwam. Het was meer een bevestiging, maar geeft ook weer stof tot na denken. 
  • De kinderen meer zelfvertrouwen geven; De oudste is gestart met een weerbaarheidstraining, ik ben heel benieuwd wat hem dit gaat opleveren. De jongste start binnenkort met zwemles en nu de avonden minder geschikt worden om buiten te spelen komt er weer een vast oefenavondje voor school.
  • Spaardoel; vaste spaarbedrag behaald deze maand. Verder ging het geld er met bakken uit de afgelopen maanden en waaraan!? Geen idee, daar moet echt de rem op. In de maand oktober mag ik dan ook geen kleding en andere onnodige hebbedingen voor mezelf kopen. Voor de jongens alleen het hoognodige en het doel is om alleen geld uit te geven aan boodschappen, persoonlijke verzorging en cadeautjes.
  • Gezond eten; nog steeds in een redelijk goede flow. Eind van deze maand ging het helaas iets minder, al moet ik zeggen dat die misstappen stukken kleiner zijn dan voorheen.
  • Blog; net als mijn webshop is mijn blog nu bereikbaar via een eigen URL; www.taxxlifeblog.nl. Ook heb ik deze maand de brief van Google mogen ontvangen dat ze me eindelijk herkennen en erkennen. Niet dat het iets oplevert, maar het is toch een mijlpaal.
  • Minimaliseren; begint weer een beetje vorm te krijgen; de kledingkast van de jongste flink opgeruimd, het buitenspeelgoed is uitgedund, de pagina "gratis af te halen" is weer gevonden en de verkoop van tweedehands spullen komt langzaam weer op gang. 
  • Zwemband; het sporten gaat goed, ik zie helaas nog geen resultaat wat betreft mijn zwemband. Maar in andere opzichten heb ik er zeker baat bij en ik voel me er stukken beter bij. 
Wat betreft onze duurzame doelen;
  • De zonnepanelen; deze leverden deze maand 154 kWh terug aan de energiemaatschappij tegenover een verbruik van 130 kWh. Dat is nog net in de plus, maar de laatste week van september verbruikten we meer dan dat we terug leverden. Dus ik denk dat het volgende maand voorbij is met de zelfvoorziening. Wel is het gelukt om de verwarming nog uit te laten, kijken hoe lang we dit kunnen volhouden in oktober.
  • Verkoop tweedehands spullen; zoals ik al eerder zei, het begint weer een beetje op gang te komen. Deze maand verdienden we € 8,00. 
  • Waterverbruik; we verbruikte deze maand 6,10 M3, dat is ongeveer gelijk aan dezelfde periode vorig jaar. We hebben tot nu toe wel 5 M3 minder verbruikt dan afgelopen jaar tot en met september, dus op zich zijn we heel goed bezig met dit doel.
En de cijfers wat betreft mijn blog:
  • Pageviews; de maand september bracht ons 3964 pageviews en dat is weer iets meer dan vorige maand, maar lang niet de aantallen van die maanden daarvoor.  Ook ben ik in de wereld van Google Analytics gedoken, daar kom je hele andere getallen tegen. Waar ik me nu op focus zijn de unieke bezoeker en die stond in september op 640 personen, wat dus inhoudt dat er 640 verschillende mensen in de maand september mijn blog hebben gezocht.
  • Best gelezen blogpost; Weekoverzicht week 36; een echte reden kan ik hier niet voor vinden. Wel begint het me op te vallen dat de weekoverzichten beter worden gelezen dan de algemene artikelen die op zondag verschijnen.
  • Slechts gelezen blogpost; Snapchat VS Instastories; waarschijnlijk is niet iedereen bekend met deze twee applicaties en dus minder interessant.
  • Youtube; deze maand verscheen er een video over onze mini-honeymoon. Dat vloggen gaat het niet worden denk ik en ook valt het me iets op. Het blogartikel waar de vlog in staat heeft bijvoorbeeld een weergave van 250. Maar van die 250 weergave starten er maar 50 weergave daadwerkelijk de video. Weergave klinkt een beetje raar, maar dat komt omdat weergave ook één iemand kan zijn die meerder keren bezoekt. Mocht je benieuwd zijn naar de video; check hier mijn youtube-kanaal.
Dit was het voor de maand september; een maand waarbij ik nog redelijk druk was voor anderen, maar vanaf nu hopelijk weer de rust kan vinden om thuis dingen op te gaan pakken voor zowel het gezin, mijn webshop en blog. Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: