Weekoverzicht week 46; Sporten bij Kaarslicht, Telefoon Stuk, Mijlpalen, Intocht en Zevenheuvelenloop!

by - november 22, 2017

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht; een week met in meerdere opzichten een heftige start, gelukkig draaide de week toch nog bij en hadden we een paar fijne mijlpalen en natuurlijk verwelkomen we de goede Sint.


Maandag
Vandaag aan de arbeid en de jongens blijven over. Als ik op mijn werk aan kom lees ik in de buurtapp, dat de meneer van het ongeluk van gisteren het helaas niet heeft gered. Vreselijk; je stapt op zondagochtend op je fietsje en komt gewoon niet meer thuis. Het grijpt me ontzettend aan, natuurlijk ook omdat het de plek is waar mijn jongens dagelijks oversteken om naar school te gaan.

Verder een fijne werkdag met mijn teruggekeerde collega, altijd fijn als hij er weer is. Oma Bep stond paraat om de jongens van school te halen, maar dat is niet nodig. Martijn is vroeg thuis vandaag. 

s'Avonds rij ik naar Tricht voor wat marktplaats-schoenkadootjes, getipt door mijn vriendin. Daarna rij ik door naar de sportschool. Als we met zijn allen liggen te bikkelen tijdens het buikspierkwartiertje valt de stroom uit. De eigenaar die ons op dat moment les geeft snelt naar beneden, maar het is niet alleen hier. Heel Culemborg en omgeving zit zonder stroom. Toch maken we de les even af en doe ik beneden mijn laatste oefeningen bij kaarslicht en noodverlichting.


Daarna snel naar huis om te kijken hoe het daar gaat. Gelukkig heeft Martijn wat zaklampjes weten te verzamelen. Al blijft het bijzonder voor de jongens en natuurlijk kunnen ze niet slapen.

Nadat we nog even poolshoogte hebben genomen bij onze op-leeftijd-zijnde buurtjes besluiten we zelf ook om naar bed te gaan. Verschillende voorspellingen over wanneer de stroom weer aangaat komen helaas niet uit. Het feit dat er continue een helikopter in de lucht hangt maakt het gevoel van rust er niet beter op en ik kan de slaap dan ook niet echt vatten. Inmiddels is de oudste ook in ons bed beland en als ik eindelijk een beetje weg dommel schrikken we wakker van een auto met een omroepsysteem.

Rond half 1 is er weer stroom en dat betekend echt letterlijk rust. Gelukkig was Martijn al zo slim geweest om alles uit te doen voor dat we naar boven gingen. We zetten de wekkers goed, iedereen kan weer naar zijn eigen bed en eindelijk lekker slapen!

Dinsdag
Nog een beetje beduusd van gisteravond, breng ik de jongens naar school en rij ik naar mijn werk. Bij Beusichem mag ik niet verder over de provinciale weg en moet ik omrijden. Als ik aan de andere kant er weer op piep zie ik hem liggen; de boosdoener van het hele verhaal van gisteravond.


Voor degene die het niet weten, de stroomstoring van gisterenavond werd veroorzaakt door deze helikopter. De helikopter raakte tijdens een oefening een stroomkabel. Foto Alex de Graaf.

Vandaag rijd ik om half vier lekker naar huis om mee te kijken bij de laatste scoutingles van de jonsgte. Zo ontzettend leuk, ze mochten mais laten poffen boven een echt vuur. En er werd een mooi verhaaltje voorgelezen over het lieveheersbeestje. Ik hou er van!


Martijn haalt de oudste op bij de hockey en de rest van de avond doen we lekker niets meer en kruipen we dan ook vroeg onder de wol. Die paar uurtjes bijslapen kunnen we goed gebruiken.

Woensdag
Nadat ik de jongens op school heb gebracht weer een rondje sportschool. Daarna nog wat boodschapjes en ik breng Martijn zijn telefoon weg voor reparatie. Helaas heeft deze de stroomstoring niet overleefd.


Om twaalf  uur een kijkrondje op school in verband met de afsluiting van het thema 4x wijzer. Beide jongens hebben veel te vertellen en leiden mij rond in hun klas.



Daarna snel een boterham naar binnen en door naar de gym en fysio. De oudste haalt daarna een vriendinnetje op om mee te spelen.

Donderdag
Naar school en aan de arbeid. Vandaag neem ik het werk over van een collega die een dagje vrij heeft. Oma past op de jongens en de oudste heeft weer zijn training. Na het werk ga ik met de jongste naar de zwemles en na deze les krijgen we te horen dat hij door mag naar de "echte" zwemles of te wel de Superspetters. Topper, super knap gedaan en super trots op hem.


Ook de oudste heeft een hoop te vertellen tijdens het eten over zijn training. En zo behaalden ze allebei een mijlpaal vandaag. Trots!


Vrijdag
Weekend! Voor mij dan, de jongens nog naar school. Ik blijf ook op school om een handje te helpen bij de voorbereidingen voor de Sinterklaasactiviteiten. Om 10 uur zijn we klaar, dat valt mee. Zo zie je maar; vele handen maken licht werk.


Na de lunch vertrekt de oudste weer naar school en de jongste en ik doen wat boodschappen in de stad. Ook koopt de jongste alvast een wortel voor Amerigo. Deze kan hij zaterdag in zijn schoen doen.


Uit school gaat de oudste bij een vriendje spelen en de jongste helpt mij met de voorbereidingen voor het maken van wat foto's voor mijn webshop. Wat is het toch een bijdehante en slimme kleuter!


s'Avonds proberen we een nieuw gerecht uit. We eten heerlijke zelfgemaakte en vooral gezonde Turkse Pizza's. Daarna lekker op de bank en niets meer doen.

Zaterdag
Vandaag een rustig dagje thuis, nou ja rustig! Iedereen is natuurlijk in afwachting van de Sint die vandaag aankomt in Nederland. Tenminste laten we het hopen.... of zou hij toch terug zijn naar Spanje?

Na een uurtje sportschool en wat wasjes gaat om 12 uur de televisie aan voor de aankomst van de Sint in Dokkum. En gelukkig maar; de Sint komt keurig aan en zo is iedereen blij en opgelucht!


s'Middags nog even die oude man binnen halen in onze eigen stad om daarna weer lekker huiswaarts te keren met zakken en mutsen vol pepernoten.


s'Avonds zetten we met zijn viertjes voor de eerste keer onze schoen, we zingen liedjes en hopen dat de pieten er wat in doen. Gelukkig komt dat helemaal goed.


Zondag
Martijn gaat vandaag mee doen aan de Zevenheuvelenloop in Nijmegen. Voor dat hij vertrekt loop ik nog even snel acht kilometer hard, heerlijk! Als ik thuis kom van het hardlopen, tref ik de jongens in chillmodus op bank aan.


Martijn vertrekt om half elf naar Nijmegen. De jongens en ik hebben een heerlijk dagje thuis voor de boeg. De oudste krijgt een vriendje van school over de vloer die ook gezellig mee luncht. De jongste en ik doen nog wat boodschappen. En natuurlijk volgen we Martijn via de televisie en de tracker-app.


We zien de heren starten en finishen, de techniek staat voor niks. De mannen lopen dan ook allemaal een mooie tijd en ik vind het echt een topprestatie.


De jongens zitten lekker in hun pyjama en gebadderd om 18:00 klaar voor het Sinterklaasjournaal. Martijn arriveert ook weer na een sportief dagje. Ik werk nog wat aan mijn blog en kijk mijn favoriete series.

En zo sluiten we weer een fijne week af, die voor mijn gevoel nog steeds heel heftig begon. Gelukkig liep de rest van de week wat soepeler en ben ik super trots op alledrie mijn mannen en hun prestatie's deze week.

Bedankt weer voor het lezen en tot de volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: