Sinterklaas 2017

by - december 10, 2017

De rust is wedergekeerd; afgelopen dinsdag vertrokken de goede Sint en zijn Pieten weer terug naar Spanje. En dat is helemaal niet erg, want ondanks dat ik aan mezelf merk dat ik wat makkelijker ben geworden met nog maar één kind in de Sintbusiness, blijft het toch altijd een drukke en heftige periode.


Het hele feest begon op 13 november met de eerste aflevering van het Sinterklaasjournaal. Wat was het weer spannend, zo spannend dat de oudste even was vergeten hoe het nou ook alweer écht zat.


Daarna was het mijn beurt; op vrijdag 17 november hielp ik op school met alles klaar te maken voor de komende Sinterklaasactiviteiten. De school werd versierd en ik pakte met nog wat hulpouders een heleboel cadeautjes in.


Op zaterdag 18 november kwam de Sint aan in Dokkum, op TV keken we samen naar de intocht.


Diezelfde middag verwelkomde we de Sint en zijn Pieten ook nog even in onze eigen stad. 


En natuurlijk zetten we s'avonds alle vier voor de eerste keer onze schoen, oh wat spannend!


Daarna viel het reuze mee en zetten we af en toe de schoen, op zich vroegen ze er weinig naar. Ik geloof dat ik zelfs een keer zelf heb moeten zeggen dat ze hun schoen moesten zetten. Zodat ze wel voor één december de adventskalender binnen hadden.


De oudste mocht dit jaar voor het eerst een surprise maken, hij had het al weken over en vond het ontzettend spannend. Maar toe eenmaal de lootjes getrokken waren was voor hem de lol er wel van af geloof ik. De spanning was weg en we bedachten samen een super leuke surprise met gedicht!


Ook mochten de jongens hun schoen zetten op school. Bij de oudste was het allemaal wat minder spannend, maar bij de jongste was het natuurlijk een drukke bedoeling. Wat zou er in de schoen zitten!?


Zondag 3 december vierden we pakjesmiddag met de hele familie. Opa's, oma's, Martijn zijn broer en vriendin waren van de partij. Een gezellige middag en iedereen werd flink verwend!


Na deze hoofdact leefden we toe naar 5 december, dan zou de Sint nog langs komen op school en dan is het echt voorbij. Om half negen kwam de Sint op een bijzonder manier aan op het schoolplein!


Daarna gaat hij samen met zijn Pieten de klassen langs en deelt cadeautjes uit. De oudste had een leuk feest in de klas met voor het eerst surprises, hij vond het geweldig. Het hulpsintje had voor hem een prachtige gymzaal gemaakt.


Nu was het dan echt voorbij, de Sint mag weer terug naar Spanje. Maar s'avond, net na het eten, wordt er heel hard op de deur en het raam gebonst! Snel naar de gang en daar ligt, geheel onverwachts, voor een ieder nog een allerlaatste pakje op de mat.


Dit was onze Sinterklaasperiode voor 2017 en we kunnen er met een tevreden gevoel op terug kijken. Nu op naar de Kerstperiode, die voor de jongens niet zo heel spectaculair is. Zij hebben hun kerstvieringen, wat familiebezoekjes en daar blijft het wel bij. Ik daar en tegen zit in de kerstcommissie op school, moet wat extra dagen werken deze maand en de nachtelijke broodmaaltijd staat dit jaar bij mij gepland. Ik kan er dus flink tegen aan.

Bedankt voor het lezen en ik ben benieuwd hoe jullie de Sinterklaasperiode hebben ervaren. Laat het me weten on de comments.

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: