Weekoverzicht week 52; Kerstmis, Werken, Vissen, Logeren, Borrel en Oudejaarsavond!

by - januari 03, 2018

Welkom bij alweer het laatste weekoverzicht van 2017. Ik heb het al vaker gezegd de afgelopen weken, maar het jaar is omgevlogen. Deze week vierden we kerst en oudejaarsavond. Ik moest gewoon 3 dagen werken, gingen de jongens uit logeren en hadden we een gezellige borrel.


Maandag (Eerste Kerstdag)
Vandaag is het eerste kerstdag, na de broodmaaltijd van vannacht worden we laat wakker. Dat hakt er toch wel in zo een nachtje laat naar bed, al is het zonder alcohol. De jongens zijn al even beneden en vinden nog een klein cadeautje onder de kerstboom.


Rond drie uur vertrekken we naar mijn ouders om kerst te vieren. De jongens vermaken zich uitermate prima en wij kletsen lekker bij. Daarna lekker gourmetten. De jongens vinden het helemaal leuk en hebben de hele rit uitgezeten.


Daarna nog even lekker aan de koffie en dan weer huiswaarts. Nog even relaxen thuis en als de jongens op bed kijken wij de eerste aflevering van 'Het succes van de kringloop'.


Dinsdag (Tweede Kerstdag)
We beginnen met een heerlijk gezamenlijk kerstontbijt. Martijn gaat nog even sporten en de jongens pakken traditiegetrouw het EMTE boodschappenpakket uit. Mijn moeder spaart dat pakket altijd voor ons voor de Kerst.


Na de denkbeeldige lunch, want we zitten allemaal nog vol van het ontbijt gaan we een lange wandeling maken en brengen we een bezoek aan Martijn zijn familie.


Eind van de middag zijn we weer thuis en doen we lekker lui. Zoals een tweede kerstdag behoort te zijn.

Woensdag
Ik aan de arbeid en Martijn en de jongens lekker thuis. Als ik op mijn werk kom word ik verrast door een collega met zelfgemaakte chocolade bonbons. Wat een verwennerij!


Verder is het een fijne, maar drukke werkdag die echt omvliegt. Gevalletje; 'Best druk in je eentje'. Maar een heerlijke dag met een heerlijk vooruitzicht!

s'Middags vertrekt Martijn naar België om een nachtje te vissen. De jongens gaan gezellig een middag bij hun oom en tante op bezoek. Samen met Mats spelen ze op de playstation en daarna mogen ze gezellig gourmetten. De jongens vonden het helemaal geweldig!


Daarna gaan de jongens logeren bij opa en oma in Beusichem. Ik kan dan gelijk door naar mijn werk en hoeven de jongens niet heel vroeg op. Ik heb dus lekker het rijk alleen en ga uit mijn werk door naar de sportschool. Om daarna te genieten van een avondje voor mezelf!

Donderdag
Vandaag weer aan het werk. Wel even wennen helemaal alleen opstaan, ontbijten en naar het werk gaan. Maar ook wel prettig. Martijn haalt de jongens weer op bij opa en oma en brengt met de hele bende nog een bezoekje aan de kinderboerderij.


Ik breng 's avonds nog een bezoekje aan de Ikea met mijn schoonmoeder, even wat inspiratie op doen. Tijdens de vierde aflevering van 'Het succes van de Kringloop' maak ik de winterjas van de oudste. De jas is drie maanden oud en nu al de hele mouw kapot aan de binnenkant. Het is een flinke klus, maar het lukt me nog aardig. Ik kreeg er zelfs de complimenten van mijn moeder!


Vrijdag
Laatste werkdag van het jaar. Als ik bij de auto kom zie ik een onaangename verrassing! Krabben!? Daar had ik niet op gerekend!


Het is een gekke dag op het werk. Eigenlijk is het heel druk, maar er is ook weer geen zak te doen. Rond half drie komen Martijn en de jongens naar het werk om mij op te halen. Ze helpen me nog even op kantoor en kijken ze ogen uit in het overweldigende grote warehouse met al die mooie heftrucks.


Rond drie uur rijden we met het hele gezin vanaf mijn werk door naar Veenendaal. We slaan onze slag in de uitverkoop, zo is het nog eens leuk winkelen. Voor alle drie de mannen slagen we dan ook prima.


Zaterdag
Tijd om te sporten! Ik loop mijn laatste kilometertjes in 2017 hard en als ik terug kom gaat Martijn naar de sportschool. We krijgen nog bezoek van een vrienden en de kinderen spelen lekker samen.

Daarna nog wat huishoudelijke klussen en ik haal weer mijn naaidoos te voorschijn, dit keer een knoop van mijn jas. Dat gaat een stuk makkelijker dan de mouw van de winterjas.


Rond drie uur brengen we de jongens bij opa en oma waar ze een nachtje gaan logeren. Wij bereiden ons voor op een gezellige en bijzondere borrel. 


Het is dan ook zeer geslaagd, gezellig, emotioneel en bijzonder. Veel mensen gesproken die we tijden niet gesproken hebben en zelfs nog een ontmoeting met mensen die ik alleen maar ken via het bloggerswereldje.

Na een gezellige borrel vertrekken we iets aangeschoten richting de stad. Ik maak nog wat foto's van de prachtige vintage lokatie en we lopen naar het Japanse restaurant voor heerlijk Sushi en een grote fles water. Heerlijk!


Zondag (Oudjaarsdag)
Vandaag Oudjaarsdag die voor mij start in de sportschool en Martijn loopt zijn laatste kilometers voor 2017 hard. Rond half 12 vertrekken we naar mijn ouders om de jongens op te halen en lekker mee te lunchen.

Daarna rommelen we nog een beetje thuis en bereiden we ons voor op Oudejaarsavond. Dit vieren we, zoals ieder jaar, bij vrienden. Het is een gezellige avond waarbij we eerst rond 8 uur vuurwerk afsteken voor de kinderen.


Rond 10 uur vertrekken de kleintjes, die eigenlijk niet zo klein meer zijn naar boven om een paar uurtjes slaap te pakken. Een gezellige boel zo met zijn allen tandenpoetsen.


Om twaalf uur is het dan zover; 2018 maakt zijn intrede. Na de nieuwjaarswensen wordt er weer een hoop vuurwerk afgestoken en de oudste heeft de tijd van zijn leven. Je ziet hem zichtbaar genieten, wat een mooie start van 2018!


En dit was hem dan; het laatste weekoverzicht van 2017. Een mooie en gezellig week! Ik wil jullie dan ook hartelijk bedanken dat jullie deze weekoverzichten lezen en waarderen!

In 2018 ga ik gewoon weer verder, maar misschien op een andere manier. Bijvoorbeeld alleen de bijzonderheden van een dag of een week. Maar niet meer iedere dag uitgeschreven waar in sommige activiteiten ellenlang herhaald worden. Dus mocht je suggesties hebben? Laat het me weten in een reactie.

You May Also Like

1 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: