Kersen!

by - juni 18, 2017

Als klein meisje was ik al bekend met kersen, onze buurman had bij ons in het dorp een kersenboomgaard en verkocht deze vanuit de boomgaard maar ook vanuit zijn voortuin. Vele zomers zaten we dan ook bij hem in de voortuin kersen te eten met alle buurtkinderen. 


Ook thuis aten we veel kersen en ik heb dan ook goede herinneringen aan het beroemde gele tupperware vergiet van mijn moeder met kersen erin. Ik ben overigens opgegroeid met verse groenten en fruit van het land. Zowel mijn vader, familie en kennissen hadden een stuk land waardoor er regelmatig verse groenten en fruit werden aangevoerd.

Geïnspireerd door de achterbuurvrouw bezochten we afgelopen zondag de kersenboomgaard van de familie van Sterkenburg. De vrouw des huizes is een jeugdvriendin van mij en ik had op facebook al vernomen dat er weer volop kersen waren. Dus een mooie gelegenheid om de jongens bekend te maken met de kersenboomgaard.



Het is echt een aanrader om even een bezoekje te brengen, je kunt er heerlijke kersen kopen en daar ook heerlijk op je gemak opeten. De kinderen kunnen een kijkje nemen in de boomgaard en er is ook gelegenheid om lekker te spelen.



kersen van sterkenbrug

Volop genieten dus van al het moois wat de natuur ons te bieden heeft, ik hou er van! Met een kilo kersen gingen we weer naar huis en de jongens vonden het jammer dat we al weer weggingen. Misschien binnenkort nog maar een keer gaan dan, want die kersen, die komen wel op ;)


Wil je ook eens een bezoekje brengen aan deze kersenboomgaard van fruitbedrijf van Sterkenburg, kijk dan op hun facebookpagina voor meer informatie. Ze zijn overigens iedere dag geopend, dus je kunt er altijd terecht!

You May Also Like

2 Comments

  1. Lekker! Ziet er uit als een leuke bestemming voor een middagje weg, leuk voor de kids zo te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad super leuk uitje, echt helemaal top! Bedankt voor je reactie.

      Verwijderen

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: