Jaaroverzicht Doelen 2017

by - januari 01, 2018

Ten eerste iedereen een heel gelukkig, gezond en liefdevol nieuwjaar toegewenst!

Precies een jaar geleden begon ik met deze zelfde zin dit artikel met mijn 10 doelen voor 2017.  Doelen die meetbaar waren en doelen die niet meetbaar waren. Daarnaast voegde ik onze duurzame resultaten en mijn blogresultaten toe. Nu een jaar later (ik kan het niet geloven) deel ik graag de resultaten met jullie.


De tien doelen waar het allemaal mee begon:

♦ Hardlopen
"Ik hoop in 2017 toch echt een keer die 10 kilometer aan één stuk te kunnen lopen en ik wil volgend jaar in totaal 500 kilometer lopen"  Die 10 kilometer aan één stuk is gelukt, gelijk al in januari. En daarna deed ik dit nog vijf keer! Het doel om in totaal 500 kilometer te lopen schaafde ik van de zomer al bij. Ik besloot twee keer per week te gaan sporten in de sportschool en nog maar één keer in de week te gaan hardlopen in plaats van twee of drie keer. In totaal liep ik 426,8 kilometer, dat is 5,6 kilometer minder dan vorig jaar, dus dik tevreden. Misschien toch volgend jaar weer die 500 proberen!?

♦ Omzet webshop verhogen
"Ik wil meer uit mijn webshop halen en mijn doel is dan ook om meer omzet te halen in 2017 dan in 2016"  Dat is gelukt, heel eerlijk had ik al weken het idee dat ik dit doel niet gehaald had. Toen ik de cijfers er bij pakte, zat ik dik over de omzet van vorig jaar heen. Gelukt!

♥ Meer genieten van mijn gezin
"Leuke dingen doen met mijn gezin, meer naar buiten trekken, meer spelletjes doen en zo kan ik nog wel even doorgaan"  Wat hebben we prachtige dingen gedaan; huwelijksreis naar Disneyland en als gezin op de Eiffeltoren gestaan. Onze zomervakantie bleek in een bovenverwachting mooi gebied te zijn, het was prachtig. Maar ook periodes dat het even niet zo lekker loopt of we veel te weinig doen samen. Bijvoorbeeld de afdeling 'spelletjes doen' schiet er veel te veel bij in. Dit heeft echt de focus voor volgend jaar.

♥ Minder ongeduldig zijn en dingen loslaten
"Ik weet van mezelf dat ik een ongeduldige moeder ben, verder moet ik dingen los gaan laten, mensen kunnen je kwetsen, zonder dat ze het zelf door hebben. Ik moet leren dingen los te laten en meer te genieten van mijn eigen geluk. Daar gaan we dus aanwerken met een beetje semi-professionele hulp, dus wie weet wordt ik ook die zelfverzekerde goodlooking mama ;)" Ik heb zeker stappen gezet voor mezelf en voor mijn gezin. Door hulp heb ik meer inzichten gekregen, maar wat blijft het soms lastig. Vooral de angst en onzekerheden spelen me soms parten en ik breek bij iedere emotionele gebeurtenis, al is het een wild vreemde. Conclusie; de basis is goed, nu alleen de praktijk nog.

♥ De kinderen meer zelfvertrouwen geven
"De kinderen een sterk eigenbeeld geven, zodat ze zich zelfverzekerder voelen en ook meer zelfredzamer zullen zijn met een positieve blik op de wereld en het leven." Onzekerheid blijft bij mij als moeder. Misschien struggelen we wel met de dingen waar ieder gezin mee struggelt. Ik hoop dat ik de jongens kan helpen met hun ontwikkeling en ze uit kunnen groeien tot een evenwichtig persoon met een positieve kijk op het leven.

♦ Spaardoel
"Ik heb een bedrag vastgesteld dat ik eind 2017 op onze spaarrekening wil hebben" Het spaardoel hebben we op eigen kracht behaald. Gelukt!

♥ Gezond eten
"En dit is niet alleen om op gezond gewicht te blijven maar ook om meer energie te hebben." Wat ik echt geleerd heb dit jaar is dat gezond eten heel belangrijk is en dat ik mee daar ook een stuk fitter en gelukkiger bij voel. Maar af en toe een lekker versnapering is helemaal niks mis mee. Volgend jaar ga ik voor de 90/10 regel.

♦ Blog
"Mijn blog loskoppelen van mijn persoonlijke account en samen met Taxx Lifestyle uit te bouwen tot een opzichzelfstaand format". Dat is gelukt, als snel werd Taxx Life Blog geboren met twee keer per week een artikel. Later in het jaar kwam er zelfs een eigen URL www.taxxlifeblog.nl. Gelukt!

♦ Minimaliseren
"Dit blijven we doen en staat ieder jaar op mijn lijst, een leeg huis is een leeg hoofd zeggen ze wel eens, het blijft bij ons een doorgaand project, maar dit jaar wil ik er nog meer naar streven". Ook hier hebben we flinke stappen gemaakt. Vooral Februari was een topmaand. Maar het blijft echt een project. Voor het nieuwe jaar heb ik dan ook wel weer wat doelen die onder dit onderwerp vallen.

♦ Zwemband!
"En last but not least, deze staat al 4 jaar op mijn lijst, mijn zwemband weg trainen die erg hardnekkig is sinds mijn zwangerschappen." Op het moment dat ik dit doel op schreef dacht ik op de een of andere manier dat dit wel zou lukken met hardlopen en thuis wat oefeningen doen. Gelukkig zag ik halverwege het jaar het licht en ben ik fanatiek gaan sporten. Waar ik heel gelukkig van word. Die zwemband zit er nog steeds, maar er is hoop en wie weet! Voor mij is dit doel zeker gelukt!

Naast deze doelen plaatste ik gelijk in het eerste maandoverzicht nog wat duurzame doelen en de prestatie's van mijn blog. Ook deze neem ik graag nog even door voor het hele jaar.

Duurzame doelen;

  • De zonnepanelen; bij de jaarafrekening (nov-2016/nov-2017) bleek dat we afgelopen jaar 11kWh hebben afgenomen van de energiemaatschappij. Mijn eigen registratie over heel 2017 (jan/dec-2017)) geeft een verbruik van 1768kWh aan en een teruglevering van 1773 kWh wat dus betekend dat we zelfvoorzienend zijn en zelfs netto 5 kWh in de plus kwamen qua teruglevering! Hierbij is zelfs mijn doel van 2018 al behaald, maar goed we moeten het volgend jaar wel weer even doen natuurlijk!
  • Verkoop tweedehands spullen; dit jaar verdienden we € 439,75. Dat vind ik echt heel veel geld en is bijna twee keer de omzet van mijn webshop. Dit houden we er in volgend jaar.
  • Waterverbruik; het doel was minder water te verbruiken dan 2016, omdat we in dat jaar in eens heel erg om hoog gingen. Dit is gelukt; in 2017 verbruikten we 10 M3 minder dan in 2016. Mijn doel ik bereikt. 
In deze grafiek kun je ons stroomverbruik en de resultaten van de zonnepanelen goed zien. 2014-2015 geen zonnepanelen, 2015-2016 een half jaar zonnepanelen, 2016-2017 heel jaar zonnepanelen.

Hoe ik de duurzame doelen volgend jaar ga presenteren weet ik nog niet, misschien presenteer ik wel iedere maand ons verbruik, zodat anderen zich kunnen vergelijken. Ik ga hier nog even over nadenken. De tweedehands verkoop zal iets minder worden volgend jaar, omdat in dit bedrag wel wat grote dingen zaten, waaronder een artikel van € 100,=
En de cijfers wat betreft mijn blog:

  • Pageviews; dit jaar had ik 59.267 pageviews op mijn blog. Volgens Google Analytics bezochten 5.900 unieke bezoekers mijn blog met 14.000 sessies. Dit houdt ik dat één bezoeker gemiddeld 2,4 keer terug komt op mijn blog. Ik wil mijn bereik graag vergroten, ik weet alleen nog niet hoe.
  • Best gelezen blogpostFebruari Minimaliseermaand; dit artikel werd gedeeld door MoedersMinimalisme op haar facebookpagina. Dit leverde mij voor dit artikel het aantal pageviews op wat ik gemiddeld per maand heb.
  • Slechts gelezen blogpost; Weekoverzicht week 1; dit was het eerste artikel dat ik plaatste in 2017, daarna dus een stijgende lijn en dat is positief. 
  • Youtube; heel wat vlogs geplaatst en ik blijf het een leuk fenomeen vinden. Ook al heb ik niet de looks en het leven om een goede vlogger te zijn, wie weet wat de toekomst ons brengt. Dit was ons best bekeken vlog in 2017 en wil je ook de andere vlogs bekijken ga dan naar mijn kanaal.
Ik vind het nog steeds bizar dat ik vandaag mijn resultaten van de doelen voor 2017 heb geplaatst. Het jaar is omgevlogen met heel veel mooie nieuwe ervaringen, maar ook verdriet en angsten. Het enige wat ik graag wil zeggen, ondanks dat ik een autist ben in het bijhouden van mijn doelen; Tel uw zegeningen en wees lief voor elkaar!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: