Week 1 Nieuwjaar, Opruimen, Op Vakantie, Waterrat en Afzien!

by - januari 10, 2018

Welkom bij het eerste weekoverzicht van 2018; inmiddels zitten we alweer volop in school en werk. Graag kijk ik terug op de week waarin we lekker een paar dagen weg gingen. We allebei onze eerste kilometers van het jaar liepen, maar het verder lekker rustig aan deden.


Maandag (Nieuwjaarsdag)
Na heerlijk uitgeslapen te hebben, kunnen we vandaag flink aan de slag. Morgen gaan we op vakantie dus ik wil een hoop doen. Kerstboom opruimen, paar wasjes draaien en opruimen en alvast de tassen inpakken.


Martijn en de jongens doen de nieuwjaarsklusjes. Ze brengen het glas naar de glasbak, het oude brood naar de eendjes en tanken de auto vast af voor de vakantie. Nog even langs familie voor de nieuwjaarswensen en ik kan thuis lekker mijn ding doen.


s'Avonds maken we de kliekjes op. Martijn maakt van de laatste oude aardappelen frietjes, vlees uit de vriezer, potje groente erbij en we hebben een heerlijke maaltijd. We zijn het er allemaal over eens; papa's verse frietjes zijn het allerlekkerst!


Dinsdag
Vandaag vertrekken we naar België, waar we tot vrijdag een huisje hebben gehuurd op een vakantiepark. Even lekker niks en de jongens lekker zwemmen, ravotten en chillen.

De reis verloopt goed en rond twaalf uur arriveren we bij het park. We parkeren de auto, gaan lekker lunchen en brengen alvast een bezoek aan het zwembad. Dat de oudste een waterrat was, wisten we al, maar de jongste doet er niet aan onder. De langste, engste en donkerste glijbaan, hij gaat er in zijn eentje van af. En zo vermaken mijn drie mannen zich prima!


Rond half 4 gaan we richting het huisje om de spullen uit te laden en lekker niks meer te doen. s'Avonds steken we gezellig de openhaard en kaarsjes aan. Dit is vakantie!


Woensdag
Na een stormachtige nacht beginnen we aan een nieuwe heerlijke vakantiedag. Na het ontbijt vertrekken we richting het zwemparadijs om weer lekker te zwemmen. De oudste en ik doen zelfs nog mee met een half uurtje aquafitness.


Na de lunch lekker chillen en eind van de middag gaan we naar de kinderdisco en spelen in de kidsworld. We checken we nog even bij het thuisfront of de zonnepanelen en de skibox nog op hun plek liggen.


Daarna nemen we een gourmetschotel mee bij de winkel en gaan we in het huisje lekker gourmetten. We kijken ons nieuwe favoriete programma: 'een huis vol!' Dit kijken we iedere avond deze week, echt leuk! Zo zie je maar wat een paar dagen zonder WIFI of dataverbinding je brengt.

Donderdag
Vandaag gaan we lekker ontbijten in het restaurant, hier keek ik de hele week al naar uit. De jongens kiezen een fijn plekje uit bij de vissen en we genieten van een heerlijk ontbijtbuffet.


Daarna voor de laatste keer een paar uurtjes zwemmen met als afsluiter een lekker ijsje. De jongens nog een paar uurtjes in de chillmodus. Ik neem een lekker bad en Martijn loopt negen kilometer hard rond het grote meer. Ik doe het hem niet na met dit onstuimige weer.


s'Avonds gaan we, als afsluiter van een paar heerlijke dagen, eten bij het restaurant. Ook hier kunnen de jongens kiezen en maken ze zelf de lekkerste hamburgers. Als toetjes mogen ze hun eigen ijsje tappen.

Vrijdag
Rond half elf rijden we de afslag af van onze woonplaats. Auto uitladen, spullen op de juiste plek en de vakantie is weer voorbij. Nog lekker genieten van het weekend en dan kan het normale school- en werkleven weer beginnen.

De jongens en ik pakken een Pokemon-battle, 'ome' Pim komt gezellig langs en ik pak mijn eerste uurtje sportschool voor het nieuwe jaar.


Als de jongens s'avonds op bed liggen komen Snoes en Sam weer lekker bij ons op de bank liggen. Wat hebben we dat gemist en zij ons ook.


Zaterdag
We zitten nog redelijk in de vakantiemodus, dus we maken er een rustige dag van. Wasjes draaien, blog voor zondag klaarzetten en Martijn pakt zijn eerste rondje sportschool van het jaar.

De jongens worden weer herenigd met de achterbuurjongens, het eerste half uurtje is het een heerlijke dolle, drukke en gezellige boel. Op de een of andere manier missen ze elkaar dan toch. Al gebeurd het in een normale week ook vaak genoeg dat ze elkaar een paar dagen niet zien.


Als de oudste en ik naar vrienden fietsen zien we deze leuke en originele slinger hangen, hoe gaaf(!), die moet op de foto. Na een kop thee fiets ik weer naar huis en de oudste blijft nog even om te gamen. Rond half 5 haal ik hem weer op en koken Martijn en ik samen een heerlijke gezonde maaltijd.


Zondag
Vandaag doet Martijn mee aan de Meentcross, dit is een hardloopevenement bij ons in de buurt. Samen met twee vrienden loopt hij tien kilometer door het zand, de modder en de ijzige kou. Het is best afzien, maar ze hebben wel de beste supporters!


s'Middags pak ik de eerste zeven kilometer van 2018. De start valt me zwaar, maar bij een kilometer of drie kom ik er toch nog lekker in. Daarna lekker douchen en verder lekker niks meer.

s'Avonds maak ik nog een kleinigheidje klaar voor een dierbare collega die jarig was tijdens de feestdagen. En dan is het toch echt voorbij; morgen begint het normale leven weer met school, werk en de sportclubs.


Bedankt voor het lezen van het eerste weekoverzicht van 2018. Ik weet nog niet helemaal hoe ik het in wil gaan vullen. Maar ik weet wel dat ik niet meer iedere activiteit wil benoemen omdat het dan misschien een beetje saai wordt. Nu was deze week nog prima te doen, maar volgende week zitten er toch weer een paar saaie en rustige dagen tussen met alleen maar school en werken. We zullen het gaan zien.

Nogmaals bedankt voor het lezen en tot volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: