Week 2; Back to normal, Hoog Water, Kapper, BTW-aangifte en Vrijgezellenfeest!

by - januari 17, 2018

Welkom bij weer een nieuwe weekoverzicht; deze week begonnen de scholen weer na twee weken kerstvakantie en gingen Martijn en ik weer aan de arbeid. Het was dan ook een heerlijk rustige week en ik ben blij dat we na de drukke decembermaand weer lekker kunnen cocoonen.


Maandag
Vandaag de eerste school- en werkdag na de vakantie. Het opstaan valt even tegen, maar we zitten binnen een mum van tijd weer in het ritme. Uit mijn werk haal ik even de 'vergeten' boodschappen van het weekend. Toevallig matchen de kleuren deze keer wel heel erg goed bij elkaar!


s'Avonds helpt de oudste Manlief met koken en maken ze alvast de salades voor de volgende werkdag.


Dinsdag
Een koude start vandaag. Ik maak de auto alvast ijsvrij en als we naar school lopen moeten we goed uit kijken dat we niet uitglijden op het bruggetje.


Op het werk is een hectische dag en als ik thuis kom gaat de hectiek nog even door. Brandweer in de straat, een vriendinnetje dat wordt opgehaald, oma die op het punt staat om naar huis te gaan. De jongste en ik moeten haasten om op tijd bij de zwemles te zijn. 

Na het 'late' avondeten is de rust weder gekeerd. De jongens en ik 'spelen schooltje', zoals ze dat zelf noemen. De oudste heeft volgende week een biologietoets en voor de jongste heb ik wat werkbladen van groep drie uitgeprint. 


Woensdag
Vandaag een vrije dag en ik heb me voorgenomen vandaag niet te gaan sporten. Toch kan ik het niet laten om even een rondje te gaan hardlopen. Omdat het slecht weer is besluit ik een klein rondje van drie kilometer te pakken. Ik loop zo hard als ik kan en blijf boven een tempo van 10 kilometer per uur.


Als ik thuis kom log ik nog even in op mijn werklaptop. Het was gisteren zo hectisch dat ik nog even en paar dingen wil afronden.

s'Middags begint de gym weer en hebben we een ongepland een afspraak bij de fysio. Vanwege een zieke konden we vandaag in plaats van volgende week. Na de gym en de fysio gaan we even bij het hoogwater kijken. Eerst rijden we even naar de haven, waar we langs de ondergelopen kade wandelen.


Daarna rijden we de dijk uit om te zien dat het water helemaal tegen de dijk aan staat. Het blijft een bijzonder fenomeen. Extra bijzonder om dit met de jongens te bekijken en te bespreken. Op een gegeven moment zien we een boot varen en daaraan kunnen we zien waar de Lek echt is, want overal is water!


s'Avonds moet ik echt even afkicken. Martijn is de hele avond thuis en ik speel echt met de gedachte om nog even te gaan sporten. Maar na mijn fatburning-rondje van vanochtend en mijn doelen voor 2018 in mijn achterhoofd, is het echt genoeg voor vandaag. Gelukkig kan ik het snel van me afzetten en plof ik op de bank.

Donderdag
Als ik de jongens naar school heb gebracht, rijd ik eerst naar de kapper. Mijn kapster zit dicht bij mijn werk, dus altijd makkelijk te combineren. Het is echt om te schamen hoe lang ik niet ben geweest en er moet dan ook een flink stuk af. Maar wat ben ik weer blij met mijn gezonde lokken.


Na een betere werkdag dan dinsdag, al blijft het hectisch en lastig op dit moment, rijd ik weer naar huis om het weekend te vieren. Als ik thuis kom hebben we nog meer te vieren. De jongste laat me een filmpje zien dat Manlief vandaag tijdens de zwemles heeft gemaakt. Op dit filmpje is te zien hoe de jongste na één maand zwemles al in het diepe duikt. Ik vind het zo knap, ik kan het gewoon bijna niet geloven.


Als de jongens op bed liggen moet ik er toch echt weer aan geloven; de BTW-aangifte voor het laatste kwartaal van 2017. Gelukkig is het voor mij niet zoveel werk met die paar orders die ik heb, maar het blijft altijd een ding.

Vrijdag
De jongens zijn voor het eerst oprecht geïnteresseerd in het weekoverzicht op mijn blog. Voor dat ze naar school gaan leest de oudste het weekoverzicht van vorige week voor aan de jongste. Zo leuk om dit te zien, maar ook heel confronterend als hij het hardop voorleest.


Als de jongens op school zijn fiets ik door naar de sportschool en ik kan oprecht zeggen dat ik echt een uurtje lekker heb gesport. Ik weet niet of ik er morgen nog zo over denk, maar nu voel ik me heerlijk! 

Daarna nog even langs mijn schoonouders, boodschapjes doen en dan lekker naar huis. Na de lunch gaat de oudste terug naar school en daarna gaat hij bij een klasgenootjes spelen. De jongste en ik hebben gezellig de hele middag samen. Na dat we een uurtje op pad zijn geweest voor de Pokémon, ploffen we lekker op te bank om even te relaxen. 


Eind van de middag lanceer ik een nieuw artikel in mijn webshop, deze schattig jute hartjesslinger.  Een mooie slinger van bijna twee meter lang en dat voor een zacht prijsje. 

Zaterdag
Martijn vertrekt al vroeg met vrienden voor een vrijgezellenweekend richting Antwerpen. De jongens en ik hebben het hele weekend het rijk alleen. Dus we doen het lekker rustig aan en rommelen lekker in en om het huis.

's Middag gaan we met nog twee meiden en hun kinderen gezellig wat drinken bij Streek. Hun mannen zijn ook mee met het vrijgezellenfeest, dus wij vonden dit een prima alternatief. De kinderen vermaken zich prima en we besluiten dan ook om er gezellig een hapje te blijven eten.


Moe maar voldaan keren we weer huiswaarts om daar nog even te relaxen. We smikkelen van de jongste zijn zorgvuldige uitgekozen en welverdiende cake. Deze cake mocht hij donderdag na de zwemles zelf uit zoeken. Daarna lekker naar bed en mama een avondje voor haar zelf. Met, hoe kan het ook anders, 'Ik Vertrek'!


Zondag
Een rustig dagje op de planning vandaag. Ik kijk mijn favoriete vlog en de jongens vermaken zich op de Wii. Vandaag ons eerste echte mindfulness momentje. De jongens pellen zelf hun manderijn af en ook al duurt het een uur, ik geniet echt even van dit moment! Klinkt waarschijnlijk heel raar dat ik dit zo zeg.


Daarna spelen de jongens lekker buiten en doe ik wat achterstallige klusjes. Ik maak een back up van mijn laptop (heel belangrijk) en ik werk de plakboeken bij van de jongens met de laatste uitnodigingen, Sinterklaasgedichten en persoonlijke kerstkaarten.


s'Middags, als Martijn thuis is, loop ik 8 kilometer hard. Het ging heel goed en ik kan echt zeggen dat ik heerlijk heb gelopen. Het weer was er dan ook naar; kou en zon is beter dan wind en regen.


Dit was het weer voor deze week; een rustig weekje en eigenlijk bevalt me dat helemaal prima. Bedankt voor het lezen en tot volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: