Week 4; Vakantiedrama, Mewtwo, Eerste Fanmail, Wizkid en Drie Feestjes!

by - januari 31, 2018

Welkom bij weer een nieuw weekoverzicht; deze week boekten we eindelijk onze zomervakantie, kreeg ik mijn eerste fanmail, vangen we een zeer zeldzame Pokémon en hadden we nog een paar gezellige feestjes.


Maandag
Vanochtend weeg ik me na mijn sapkuur van de afgelopen drie dagen. Toch ruim een kilo kwijt en een bulk energie erbij. Ik ben tevreden; de vorige keer viel ik twee kilo af, maar toen was mijn startgewicht iets hoger. De verloren kilo zal er eind van de week wel weer aan zitten, maar het gaat om het idee.

Vandaag rustig opbouwen met eten, ik start met een heerlijk fruitontbijt.


De jongens blijven vandaag over en Manlief is op tijd thuis om ze om 15:00 uur op te halen. Ze hebben allebei een speelafspraak. Vandaag gaat ook de eerste bestelling van 2018 de deur uit.



Uit mijn werk ga ik een uurtje sporten. Vorige week ging ik om vier uur sporten en dat beviel me eigenlijk prima. Vandaag ben ik er om kwart voor vijf en het is een wereld van verschil! Ik ben de laatste maanden prima geïntegreerd tussen mijn nieuwe bodybuild-matties, maar vandaag is het testosteron gehalte me iets te hoog. Ik doe snel mijn rondje en ga lekker naar huis.

s'Avonds gaan Martijn en ik verder met onze vakantie klopjacht. We zijn al weken bezig en komen er niet echt uit. Ook beginnen we te merken dat een hoop optie's bezet zijn, dus het begint een beetje een 'verplichte' klus te worden in plaats van iets dat leuk is.

Dinsdag
Martijn brengt de jongens naar school en ik kan bijtijds naar het werk. Al snel blijkt dat Martijn de hele dag thuis mag blijven en die gek loopt gewoon even 16 kilometer hard. Ik vind het zo knap, een goede voorbereiding op de halve marathon in maart.


De jongste heeft na school een speelafspraak buiten de deur. Manlief, de oudste en een vriendinnetje brengen een bezoekje aan de bibliotheek.

Uit mijn werk haal ik de jongste op bij zijn speeldate en gaan we gelijk door naar zwemles. Weer wordt er op een speelse wijze in het diepe gezwommen. Chapeau voor deze methode.


Verder staat de rest van de avond weer in het teken van de vakantie. Eigenlijk hadden we nog maar vijf optie's, maar de twijfel slaat weer toe. Aan het eind van de avond zijn er dan toch uit (denken we) en boeken de vakantie. Het blijft altijd een gok, we zullen het zien.


Woensdag
Vandaag is de dag van de Ex-raid. De jongens en ik leven hier al weken naar toe, maar bewust niets over gemeld op mijn blog. Het nerd gehalte is al hoog genoeg! Bij grote toeval hebben de jongens en ik een uitnodiging (in het spel) gekregen om mee te vechten tegen de zeer zeldzame Pokémon Mewtwo.

Het zegt jullie waarschijnlijk niets, maar de Pokémon-volgers zeker wel. Vanmiddag om 13:00 is de raid en samen met nog 20 mensen zullen we deze Pokémon verslaan en hopelijk vangen. Het wordt nog wel een hele logistieke onderneming om overal op tijd te zijn. Want de jongens gaan gewoon netjes naar de gymles, al heb ik eerlijk gezegd daar ook nog wel even over getwijfeld.

Maar we beginnen de dag met een uurtje sporten. Al gauw blijkt dat ik niet de enige ben die zich opmaakt voor de raid van vanmiddag. Mijn Whatsapp ontploft een paar keer deze ochtend.


Ik drop de jongens om kwart voor één bij de gymles en ik ga met drie (geleende) telefoons naar de Raid. Met behulp van andere Pokémon-spelers vangen we alledrie deze bijzondere Pokémon. De blijdschap is erg groot en mijn relativeringsvermogen is even ver te zoeken.


Na dat ik de jongens op de hoogte heb gebracht, kunnen we verder met de normale orde van de dag. De euforie verdwijnt weer langzaam naar de achtergrond. De oudste heeft nog een afspraak bij de fysio en ondertussen breng ik de jongste naar een kinderfeestje in De Fransche School. Daarna haal ik De oudste weer op en gaan we lekker naar huis. Als ik de jongste weer op haal bij het kinderfeestje kakelt hij aan één stuk door achter op de fiets en thuis wordt er vol enthousiasme verteld. Heerlijk om te horen.


s'Avonds nog even een bedankfoto naar onze Pokémon-vrienden! Niet alleen voor de hulp bij het vangen, maar ook voor de lekker koekjes die we kregen van een meisje bij de raid.


Donderdag
Vandaag weer aan de arbeid en eindelijk tijd voor mijn eerste fanmail! Gisteren kreeg ik een super leuke en lieve mail van iemand die mijn blog had gevonden via mijn verhaal op renmamaren.com. Ze vond mijn blog leuk om te lezen en volgt me nu. Super leuk en best een beetje trots. Er wordt flink heen en weer gemaild, helemaal leuk!

Oma gaat met de jongste naar zwemles. Na het eten, als Martijn sporten is, spelen de jongens en ik een potje kwartet.


Als de jongens op bed liggen edit ik met een helpende hand van Snoes de vlog die afgelopen zondag online kwam in het artikel over onze paar dagen in België.


Vrijdag
Lekker weekend, heerlijk! Eerste weer een uurtje sporten en daarna flink aan de slag in huis. Ook Martijn is vandaag vroeg thuis en brengt een bezoekje aan de sportschool.

Na de lunch gaat de oudste weer terug naar school en de jongste en ik gaan even naar het park. Het is echt prachtig weer en we genieten van de nu al opkomende krokusjes. En natuurlijk staat de Pokémon aan.


Als de oudste thuis is ga ik ook met hem nog even op pad voor de Pokémon. Onderweg komen we twee van zijn drie favorieten meiden tegen. Gelukkig kiest hij er voor om lekker met de meiden op het schoolplein te gaan spelen en laat hij de Pokémon links liggen.


's Avonds wil de oudste graag op de oude laptop. Gisteren heeft hij met zijn klas een bezoek gebracht aan de bibliotheek waar ze een media-les volgden. Nu thuis draait deze grote vent binnen een half uur even een powerpoint-presentatie in elkaar met plaatjes van google en prachtige overgangen. Ik vind het zo knap.


Zaterdag
Martijn vandaag weer werken voor zijn baas en de jongens en ik rommelen in huis. De jongste en ik rommelen nog wat in de schuur, waar Martijn gisteren al een heel groot begin had gemaakt. Er moet namelijk ruimte worden gemaakt voor Martijn zijn visspullen, die nu nog bij zijn ouders staan.


Rond drie uur vertrekken we naar een gezellige kinderverjaardag. Altijd leuk om iedereen weer even te zien en te spreken. Daarna brengen we de jongens naar opa en oma waar ze een nachtje gaan logeren.

Martijn en ik gaan lekker uit eten met vrienden en daarna een ouderwets gezellig feestje waar het in onze jeugd allemaal mee begon. Ondanks dat de verwachtingen van het feestje iets hoger lagen, werd het onderling nog super gezellig en is het alsnog drie uur voordat we in bed liggen.


Zondag
Gelukkig valt het mee met de kater en ik besluit hardlopend naar mijn ouders te gaan. Martijn komt er achteraan met de auto. Tijdens het hardlopen merk ik dat het toch wel een zwaar avondje was. Bij aankomst spelen de jongens lekker buiten. Ze spelen in de zandbak waar ik in mijn jeugd heel wat uurtjes heb doorgebracht.


We lunchen lekker mee bij opa en oma en bij thuiskomst besluiten de jongens en ik om nog even een uurtje op bed te gaan luieren. De jongens kijken televisie en ik probeer wat bij te slapen, al lukt dat niet echt. Martijn kijkt beneden op zijn gemak voetbal.

Na ons rustuurtje wordt er lekker gespeeld met de achterbuurjongens. De oudste twee spelen lekker buiten en de jongste twee spelen lekker binnen met de lego.


Ondanks mijn moeheid krijg ik nog een aardig productieve opleving. Ik vouw drie wassen weg en tijdens het opruimen van de schone was, zoek ik gelijk even de sokken en het ondergoed van de jongens uit. Heel veel oude meuk weg en de kasten weer een stuk netter.

s'Avonds eten we lekker zelfgemaakte pizza en daarna ploffen we lekker op de bank. Met natuurlijk weer mijn favoriete series; De Luizenmoeder en Soof: een nieuw begin!

Iedere week denk ik dat de nieuwe week een stuk saaier zal zijn als die week er voor. Maar als ik dan het weekoverzicht af heb, ben ik zelf ook verbaasd wat we allemaal doen en beleven in zo een week. Super bedankt voor het lezen en tot volgende week!

You May Also Like

0 Comments

Ik zou het leuk vinden als je een berichtje achter laat: